Tuesday, February 9, 2010

Saya memang nak cuti .... saya nak cuti!!

top 20?? harapan???
saya memang nak cuti....

saya Filzah Yusoff, telah memegang status ibu tunggal selama berbelas-belas tahun berusia 45 tahun
bekerja sendiri di samping membesarkan anak-anak


Sulung Ahmad Ezzraa Loy, 19 tahun masih menuntut di KLIUC



masa kecil berangan bila dah besar nak beli motor nak bawa mama
sambil bawa handbag putih dan memakai kasut putih
motor dah ada tapi handbag dgn kasut belum dapat
alasan....
masih lagi belajar

Yang ke 2, Nurul Elfira Loy 16


impian semasa kecil ingin menjadi model
tapi ketinggian tak mengizinkan buat masa ini
akhirnya dapatlah jadi pelajar sepenuh masa, bekerja sementara dlm bidang lakonan, model iklan dan pengacara yang tidak menuntut ketinggian sebagai pengukur
seorang kakak yang bertanggungjawab


Yang ke 3, Nurul Ezlisa Loy 14 tahun


tidak banyak kerenah, suka memasak dan suke menonton tv sampai lebam
akhir sekali menjejaki langkah kakaknya dalam lakonan
terpaksa mengorbankan masa menonton tv dan memasak
jadi.....
tak de la makan-makan


Akhir skali, Ahmad Ezzrin Loy 13 tahun


banyak menguji kesabaran dan menuntut banyak masa untuk diberi perhatian
sikecil yang pertama menceburi bidang lakonan
suka mencuba sesuatu yang baru seperti kalau hari ini ada scene tomoi
esoknya dia nak enrol tomoi
kalau lusa ada scene bola sepak maka esoknye nak jadi pemain bola sepak
pendek kata semua dia nak cuba

sebagai ibu mesti nak memenuhi impian anak-anak kan?
itulah namanya tanggungjawab
tapi
bagaimana impian ibu nak bercuti?


saya rasa layak untuk memenangi pertandingan ini kerana sekarang saya masih sihat
kalau kesihatan tidak mengizinkan kalau diberi peluang tentu ianya sudah tidak bermakna lagi
anak-anak pun telah meningkat dewasa
apa kata kita uji tahap berdikari mereka

jadi...
kalau anda tak undi macamana saya nak cuti??
kalau macam tu apa kata
JOM UNDI SAYA


6 comments:

  1. suami akak mana? sorry tanya soklan ni. coz saya nampak akak seorg yg tabah dalam membesarkan 4 anak. tahniah

    ReplyDelete
  2. salam,..
    sy follow auntie!

    wahh, x tau pun sblm ni elfira ada abg.. huhu..
    tp, ank auntie yg last tu, mmg cute sgt!!!
    and ank2 auntie cantik2 tul..

    heheh~ kirim slm kat mereka ber-4 ye..
    =D

    ReplyDelete
  3. slama ni tertanya2.. c nurul elfira and fiza halim (annissa, tv3) tu anak beranak ke? rupanya di sini baru tau akak ni la maknya c nurul tu... hehe... sangat serupa la muka nurul dgn fiza...

    ReplyDelete
  4. erm , dlm crite sejadah kaabah tu bkn adk brdik elfira ke ? muke sme je ..

    ReplyDelete